Saturday, May 05, 2012

Atuk dah takde

02-05-2012

Aku dapat call dari abah, atuk dah meninggal. Kebetulan aku dengan Ijam off, terus kitorang bersiap balik Pilah. Sejak sekian lama aku mengelak untuk menghadiri urusan kematian tapi kali ni aku tak boleh mengelak lagi.

Sedih memang sedih. Bila tatap wajah atuk & cium dia untuk kali terakhir, airmata yang jadi pengantara. Sejuk sangat pipi atuk. Tengok atuk dikebumi kat bawah tu, sayu nak tinggalkan atuk sorang-sorang. Apa pun bersyukur sangat urusan pengebumian berjalan lancar, cuaca pun baik.

Mama,wan,alang,pakngah,pakcik,mak nani masing-masing tunjuk muka biasa tapi dalam hati menahan hiba. Teringat atuk ajar ngaji masa kecik, punyalah garang. Memang takut dengan dia. Mak nani pun pernah kena kejar satu rumah bila atuk jumpa surat cinta dia. Mencicit lari.

Raya tahun ni atuk takde. Ni gambar terakhir raya tahun lepas.
Atuk, semoga atuk ditempatkan dikalangan orang-orang yang dikasihiNya. Amin.